Najbardziej korzystny dla zdrowia sposób żywienia

Droga do pracy, wizyta w urzędzie, zakupy spożywcze. Ze wszystkim chcielibyśmy się uporać jak najszybciej, gdyż czas jest dla nas cenny. Ale pośpiech w pewnych sferach życia jest bardzo niewskazany.

Zgubny pośpiech

Konsumowanie posiłków pod presją czasu niekorzystnie odbija się na naszym zdrowiu. Możemy nabawić się niestrawności, gdyż w pośpiechu niedokładnie przeżuwamy jedzenie. Ponadto szybka konsumpcja i zdrowa dieta to pojęcia przeciwstawne. Jedząc w pośpiechu zjemy więcej niż potrzebujemy, gdyż w momencie nasycenia mózg nie zdąży odebrać i przetworzyć tej informacji i będzie nam się wydawało, że nadal jesteśmy głodni. Ta droga prowadzi do nadprogramowych kalorii, a w konsekwencji do nadprogramowych kilogramów.

Jak powinny wyglądać posiłki?

Nie dla każdego gotowanie jest rzeczą przyjemną. Często korzystamy z fast foodów, ogólnie pojętego jedzenia na mieście, czy gotowych dań do podgrzania. Narażamy się przy tym na ryzyko. W dodatku ryzyko niewiadomego stopnia, gdyż tak naprawdę nie wiemy, co jest w gotowym jedzeniu, które spożywamy w knajpie lub zamawiamy do pracy. Żywienie się „szybkim” jedzeniem podnosi stopień ryzyka, że dotknie nas miażdżyca lub nadciśnienie, a przede wszystkim otyłość. Warto też się zastanowić, czy po drodze do znajomych wstąpić do ulubionej cukierni na pączki lub drożdżówki. Zawarty w nich cukier nadmiernie pobudza, prowadząc do nerwowości, a na dłuższą metę może wywołać również problemy z cerą, a nawet wzmóc przetłuszczanie się włosów! Gotowanie zdrowych posiłków w domu nie jest trudne, ani nawet czasochłonne. Wystarczy znaleźć odpowiednie przepisy kulinarne, od których internet i książki kucharskie pękają w szwach. Najlepiej postawić na potrawy gotowane w wodzie lub na parze, albo pieczone. Prawidłowo zbilansowana dieta powinna składać się z dostatecznej ilości świeżych warzyw i owoców, optymalne dla zdrowia jest pięć porcji dziennie. Dobrym krokiem w kierunku lepszego zdrowia jest ograniczenie spożywania czerwonego mięsa oraz mięsa przetworzonego, takiego jak wędliny i parówki, gdyż wykazuje ono właściwości rakotwórcze.

Jedzenie w pracy

Zastąpienie zamawianych do pracy hamburgerów, czy innych pizz, pełnowartościowymi posiłkami przygotowywanymi samodzielnie w domu, pozwoli nam fizycznie odczuć dobroczynny efekt tej zmiany. Przepisy kulinarne oparte głównie na warzywach są najbardziej optymalne. Dodają energii i doładowują nas niezbędnymi witaminami i minerałami. Nie patrzmy na etykiety, że według przepisu jest to dieta wegetariańska lub wegańska. Nawet jeśli sceptycznie podchodzimy do tego typu odżywiania, przecież nie odwracamy od razu do góry nogami całego swojego jadłospisu, a jedynie próbujemy nowości. Zresztą ludzie będący jaroszami średnio żyją dłużej od osób na diecie mięsnej, a ich średnie BMI jest niższe od BMI osób mięsożernych, dlatego warto uszczknąć choć odrobię tej zdrowotności.

 

You may also like...