Warzywa – źródło cennego białka

Odpowiednia ilość białka w diecie

Odpowiednio zbilansowana dieta to konieczność, jeśli chcemy być zdrowi i cieszyć się dobrym samopoczuciem, a także wymarzoną sylwetką. Wśród składników, które powinny znaleźć się w takiej diecie jest białko.

Najlepsze źródła białka

Prawidłowe funkcjonowanie organizmu, nie może odbywać się bez udziału białka, które powinno znaleźć się w codziennym jadłospisie. Ten makroskładnik ma również ogromne znaczenie dla sport owców. Białko ma udział w odbudowie i regeneracji tkanek, co jest bardzo ważne. Warto więc spożywać produkty, które są jego źródłem. Oto warzywa które mają dużo białka:
Fasola – poł szklanki to aż 4,5 grama białka. To również doskonałe źródło witaminy C, witamin z grupy B, wapnia czy potasu.
Brokuły – połowa szklanki to 2 gramy białka. To również bogate źródło błonnika, potasu, żelaza, fosforu.
Groch – 100 gram grochu to aż 23 gram cennego białka. Dodatkowo zawiera magnez, żelazo czy też wapń.
Soczewica – w 100 gramach znajduje się 9 gram białka. Poza tym to również doskonałe źródło błonnika czy witamin z grupy B.
Kukurydza – pół szklanki to źródło 2 gram białka. Jeśli potrzebujesz magnezu albo potasu również warto włączyć ją do swojego jadłospisu.
Jarmuż – 100 gram to ponad 4 gram białka. To wygodny sposób na uzupełnienie białka dla tych, którzy uwielbiają kolorowe koktajle. Jarmuż świetnie się w nich sprawdzi.
Karczoch – 100 gram to ponad 3 gramy białka. Są pyszne, zdrowe i można dodać je do wielu dań.

Podsumowanie

Białko jest bardzo ważne i potrzebne dla ludzkiego organizmu. O jego odpowiednią ilość w diecie powinny zadbać szczególnie osoby, które podejmują regularny wysiłek fizyczny. Idealnym źródłem białka są niektóre warzywa. Poza białkiem zawierają również inne składniki, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bardzo dobrym sposobem na spożycie tych składników jest zrobienie z nich koktajlu. Połączenie niektórych z nich to gwarancja dobrego smaku i zafundowania organizmowi bomby witaminowej.

 

You may also like...