Zdrowe i pyszne śniadanie

Niezależnie od tego, czy źle wspominamy czy też zawsze pałaliśmy sympatią, owsianka na mleku to doskonały początek dnia i sporo dobrego paliwa na rozruszanie się z samego rana. Owsianka jest niezwykle dobrym źródłem błonnika i węglowodanów, które z kolei są niezbędne do poprawnego funkcjonowania organizmu. Spożywanie owsianki to także uzupełnianie magnezu, a ten odpowiada za właściwą i dobrą kondycję mięśni. Można w zasadzie powiedzieć, że spożywanie płatków owsianych to kompleksowa pielęgnacja naszego organizmu, ponieważ obniżają one poziom cholesterolu, dbają o dobry poziom cukru, obniżają ciśnienie krwi, a także redukują prawdopodobieństwo pojawienia się groźnych chorób, w tym nowotworowych. Wszystko wobec tego przemawia za tym, aby owsiankę jeść tak często, jak tylko się da. Jak przygotować tradycyjną owsiankę na mleku?

Standardowa wersja owsianki – dobra dieta

Owsianka przygotowywane na mleku to przypuszczalnie ta wersja, którą znamy z dzieci ństwa, ponieważ serwowano ją zarówno w przedszkolu, następnie w szkole, a z pewnością próbowano również w domu. Trzeba jednak pamiętać, że smak zmienia się raz na kilka lat, dlatego to co kiedyś funkcjonowało w wyobraźni jako koszmar, dziś może okazać się największym rarytasem. Owsiankę na mleku przygotowuje się nieco inaczej niż wersję overnight i jest bardziej czasochłonna. Należy wlać mleko do rondelka i wsypać odpowiednią ilość płatków. Następnie trzeba całość zagotować, mieszając bezustannie, ponieważ mikstura będzie nabierać gęstości, a w takim przypadku łatwo o przypalenie. Owsianka musi zmięknąć, co przy niezbyt dużym ogniu może potrwać około piętnastu minut. Można taką owsiankę doprawić cukrem i cynamonem, a następnie przełożyć do miseczek. Jeżeli nie jesteśmy entuzjastami owsianki w takiej wersji saute, to oczywiście można dodać garść świeżych owoców, wiórki kokosowe lub dodatki, które odpowiadają naszym gustom. Tak przygotowany posiłek to gwarancja zdrowia. Płatki owsiane odpowiadają także za właściwe działanie jelit, co znacząco może poprawić jakość życia osób zmagających się np. z jelitem drażliwym.

You may also like...