Żyć aktywnie, ale z głową

Zewsząd dogania nas słuszna presja prowadzenia zdrowego trybu życia. W dużej mierze chodzi o zbilansowany sposób odżywiania się. Jednak klucz do optymalnego zdrowia i samopoczucia leży gdzieś pośrodku przemyślanej diety oraz dostatecznej dawki aktywności fizycznej. Ale czy myślimy również o tym, jak istotna jest regularna odnowa organizmu?

Zyskujące popularność formy aktywności

Dbać o kondycję możemy na wiele sposobów. Najbardziej optymalnym pomysłem jest siłownia. Każda ma do zaoferowania usługi wykwalifikowanego trenera, który nawet największego laika wprowadzi w świat hantli i maszyn do ćwiczeń. Wbrew pozorom siłownia nie jest miejscem zarezerwowanym wyłącznie dla kulturystów o wysoce rozbudowanej masie mięśniowej. Ćwiczyć może tu każdy zainteresowany, przed którym od razu otworzy się szereg możliwości. Można zadbać o określone partie mięśni, które chcielibyśmy uwydatnić. Ćwiczenia na siłowni są dobre również jako urozmaicenie treningów ogólnorozwojowych. Do takich właśnie aktywności należy fitness, który prowadzą charyzmatyczni instruktorzy, potrafiący mocno zmotywować do działania. Grupowe zajęcia mają tę zaletę, że podświadomie staramy się dać z siebie jak najwięcej, by wypaść dobrze na tle innych uprawiających fitness osób. Do innych tego typu dyscyplin, określanych mianem treningów kardio, możemy zaliczyć bieganie, pływanie, jazdę na łyżwach, czy też koszykówkę. W treningach tych chodzi o pobudzenie wzmożonej pracy serca. Dzięki temu pompuje ono więcej bogatej w tlen krwi i nasz organizm staje się lepiej dotleniony. To, w dłuższej perspektywie, przekłada się na lepsze samopoczucie i zdrowie. Dlatego treningi kardio są niezwykle istotne, a tak często pomijane. Wiele osób uważa bieganie, czy pływanie za nudne i to je demotywuje. Dlatego formy aktywności grupowej, jak intensywne sporty drużynowe, czy fitness, a nawet taniec, są idealnym rozwiązaniem. W grupie ciężko stracić motywację.

Regeneracja

W uprawianiu sportu niezwykle ważna jest odnowa organizmu. Po wycisku, jaki dała nam siłownia, warto zrobić dobę przerwy od aktywności ćwiczonych partii mięśni, by miały czas się zregenerować i wzmocnić. To samo tyczy się treningów kardio, gdyż poruszają one wiele partii mięśni jednocześnie. Wspaniałym rozwiązaniem jest wtedy wieczór w SPA, gdzie możemy zaczerpnąć relaksu w buzującym jacuzzi lub w saunie. Świetną alternatywą jest również masaż relaksacyjny. W domowych warunkach możemy nawet zażyć regenerującej kąpieli z odpowiednimi solami. Taka odnowa organizmu zapewni nam większego „kopa” i po zakończeniu regeneracyjnej przerwy powrócimy do ćwiczeń z nowym entuzjazmem, który zaowocuje nowymi osiągami.

 

You may also like...